Bij SEO focussen wij ons op enkel de organische zoekresultaten van Google. Met behulp van de juiste content, linkbuilding, lokale SEO, social media, technische optimalisatie en conversie optimalisatie kunnen wij de posities van iedere webpagina verbeteren en kom jij hoger in de zoekresultaten van Google.
Wij onderzoeken en verbeteren de content op basis van de juiste zoekintentie.
Wij optimaliseren je website in snelheid, gestructureerde data en nog veel meer.
Linkbuilding is noodzakelijk voor het behalen van een goede positie in de zoekresultaten..
Door middel van Conversie Optimalisatie (CRO) optimaliseren wij je website of webshop om sneller een bezoeker om te zetten naar een klant of lead. Wij proberen het maximale uit je bezoekers te halen.
Google en andere zoekmachines maken gebruik van een algoritme om waarde toe te kennen aan je website. Google hanteert hiervoor ongeveer 200 factoren! Aan de hand van deze factoren geeft Google je website een score wat weer meespeelt in de ranking (Lees hier meer over het algoritme van Google).
Wij zijn dagelijks bezig met het door-ontwikkelen op het gebied van SEO en Google is non-stop bezig met het optimaliseren van het algoritme. Zo zijn er per jaar honderden updates waarvan er maar enkele officieel gerapporteerd worden. Om voorop te lopen op het gebied van zoekmachine optimalisatie is het belangrijk om deze nieuwe ontwikkelingen (updates) op tijd te signaleren om zodoende de concurrentie voor te zijn.
Google only loves you when everyone else loves you first.”
Voordat wij de noodzaak van goede SEO uit te leggen is het handig om te weten dat er verschillende manieren zijn om bezoekers te genereren uit de zoekresultaten. Je hebt de 'normale' (organische) zoekresultaten en je hebt de betaalde zoekresultaten.
Betaalde zoekresultaten (SEA)
Voor de ranking in de betaalde zoekresultaten betaal je de zoekmachine, hierbij bied je tegen de concurrentie voor een plek bovenaan de zoekresultaten. Het bod is het bedrag dat het je kost per klik. Dus per klik betaal je Google bijvoorbeeld €0.85 cent, hoe meer concurrentie er mee bied hoe hoger dit bedrag zal zijn. Je geeft dus geld aan de zoekmachine en zij geven jou daar bezoekers en wellicht meer conversies voor terug.
Organische zoekresultaten (SEO)
Hierbij bepaald Google de ranking op basis van de voorheen genoemde factoren, hoe beter je content past bij de zoekintentie hoe hoger je zult ranken. Dit proces kost veel tijd en dus ook geld, echter wanneer je als bedrijf niet afhankelijk wil zijn van de betaalde zoekresultaten dan is organisch verkeer van groot belang. Hiervoor moet je website dus geoptimaliseerd worden. Want stop je met betalen voor de betaalde zoekresultaten dan ben je ook niet meer vindbaar in de zoekresultaten. Je kunt je doelgroep dan meer bereiken.
Is Search Engine Advertisment (SEA) dan niet beter?
Bij SEA betaal je per klik. Mocht de zoekvolume stijgen dan creeër je extra kosten. Dit is niet altijd helemaal in evenwicht. Bij SEO heb je dit probleem niet, wanneer je goed gepositioneerd bent heb je een vrij stabiele basis een volume (bezoekers).
SEO zorgt voor meer bezoekers op je website waar je niet per klik voor hoeft te betalen.
De zoekintentie speelt tegenwoordig een grote rol bij het bepalen van de zoekresultaten. De kans dat je relevante bezoekers krijgt is hierdoor groter.
Een van de taken van SEO is het optimaliseren en verbeteren van de website. De User Experience (UX) wordt hierdoor verbetert, hierom werkt SEO ook conversieverhogend.
Met SEO ga je voor langdurige resultaten, hierdoor is het een duurzame marketingstrategie. Mocht je ooit stoppen met SEO, dan verdwijn je niet zomaar uit de zoekresultaten (Bij SEA is dit wel het geval).
Oudhollandsspel is een project waar wij trots op zijn, van het ontwikkelen van de website naar het optimaliseren van de zoekresultaten. We waren snel gestart waarbij al snel goede resultaten behaald werden.
In de praktijk zien wij dat de slechte laadtijd enorme invloed heeft op de bouncepercentage van de website. Dit heeft voornamelijk te maken met de verwachtingen van de bezoekers, 30% van de mobile website bezoekers verwacht dat de website binnen 1 seconden geladen is. Uit onderzoek is gebleken dat de gemiddelde laadtijd van een mobiele landingspagina om volledig te laden maar liefst 22 seconden is. Hier valt dus veel op te winnen.
Om je even een idee te geven, 1 seconden vertraging in ladingstijd kan leiden tot +/- 11% verlies in pagina bezoekers wat zich weer uit in een vermindering van 7% in conversies. Reken dat eens voor jezelf uit en je zult zien dat de snelheid van je website enorm veel winst kan opleveren.
Om je iets op weg te helpen, dit een aantal voorbeelden van technische optimalisatie punten waar je mee aan de slag kunt gaan:
Technische SEO is een van de lastigste aspecten van zoekmachine optimalisatie. Mocht je er zelf niet uitkomen of heb je hier simpelweg geen tijd voor, wij helpen je graag bij het optimaliseren van de techniek achter je website. Samen nemen we een sprong naar de top.
Naast technische optimalisatie is content het belangrijkste onderdeel van je website. Probeer de zoekintentie te begrijpen van je potentiële doelgroep en je zult zien dat niet alleen de bezoeker maar ook Google dit enorm gaat waarderen. Hoe beter je content aansluit op de zoekintentie hoe langer de bezoeker op je website blijft. Vaak betekend een hogere sessieduur een hogere conversiepercentage. Google ziet dit als een positieve factor want de bezoekers die het antwoord op hun vraag op jouw website vinden, blijven langer op je website.
Dat goede content belangrijk is voor je website is hiermee wel duidelijk. De content moet aansluiten op de zoekopdracht/intentie van je bezoekers. Schrijf je content dan ook echt voor de bezoeker en niet alleen voor de zoekmachine. Google is dankzij ‘Natural Language Processing’ enorm slim geworden en begrijpt precies waar jouw website over gaat. Hierdoor weet het algoritme ook welke zoektermen aansluiten bij jouw website en relevant zijn voor de zoekintentie.
Met goede content vergroot je ook de autoriteit van je website, dit is ook enorm belangrijk voor de zoekresultaten. Vergeet niet bij het vullen van je pagina’s met knallende teksten dat afbeeldingen, video’s, tabellen, animaties ook onder goede content vallen. Éen beeld zegt overigens meer dan duizend woorden.
Onderdelen waar je op moet letten bij content optimalisatie zijn:
Loop je website eens kritisch langs en neem de bovenstaande punten goed door. Mocht je er niet uitkomen of ben je benieuwd naar onze expertise? Wij helpen graag met het optimaliseren van je on-page content.
+31 636 164 419
info@cageroe.nl
Houtkampweg 3, 6731AV Otterlo
Cageroe, samen nemen wij een sprong naar de top!
All rights reserved 2020